چیپ AMD حاضر در پلی‌استیشن 5 از Ray Tracing سخت‌افزاری بهره می‌برد

سونی می‌گوید Ray Tracing (به شکلی که آنها مد نظر دارند) تبدیل به یک نکته مهم برای گیمینگ خواهد بود و آنها با طراح چیپ خود یعنی AMD همکاری کرده‌اند تا شتاب دهنده سخت افزاری را برای Ray Tracing اضافه کنند، و نه این که تنها چیزی از پیش آماده یا شبیه سازی شده از طریق GPGPU.Mark Cerny معمار سیستم در مرکز سونی ایالات متحده، در یک مصاحبه با Wired برخی جزئیات سخت افزاری سخت افزار بعدی را توضیح داده که چطور قرار است تاریخ ساز شود.شتاب دهنده سخت افزاری در سطح سخت افزار گرافیک تعبیه شده، چیزی که من فکر می‌کنم نکته مهمی برای کاربران ماست.فارغ از افزایش قدرت پردازشی خام، سونی روی حافظه و حافظه‌های ذخیره سازی نیز تمرکز ویژه‌ای داشته. هر دو به هم وابسته هستند و با حافظه‌های ذخیره سازی سریع بر پایه NAND، سونی می‌تواند مدیریت حافظه را طوری تنظیم کند که مقدار بیشتری از منابع پردازشی آزاد شوند. از طرف دیگر AMD اما درباره Ray Tracing روی گرافیک‌های Radeon خود سکوت اختیار کرده و سخنی به زبان نمی‌آورد. مدیر عامل شرکت Lisa Su درباره برجسته بودن این فناوری گفتهاین تنها یکی از تکنولوژی‌های متعدد این روزهاستگرافیک‌های خانواده Navi که در اواسط 2019 عرضه شدند Ray Tracing سخت افزاری را در خود جای نداده‌اند. گرافیک حاضر در چیپ نیمه سفاری پلی استیشن 5 نیز در طی آخرین گزارش‌ها بر پایه معماری RDNA خواهد بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *