اعمال تعرفه‌های واردات جدید آمریکا علیه چین به تعویق افتاد

در اولین روز ماه آگوست (10 مرداد) بود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به صورت رسمی اعلام کرد که در اولین روز ماه سپتامبر دستور اعمال تعرفه واردات جدید علیه کالاهای چینی را صادر خواهد کرد. به نظر این اتفاق به تعویق افتاده و دو کشور زمانی دیگر را برای آن انتخاب کرده‌اند.در پی شروع جنگ تجاری دو کشور آمریکا و چین در بهمن ماه سال 1396 دولت آمریکا بارها و بارها چین را به اعمال تعرفه‌های واردات گسترده و بالا بر محصولات تولید شده در این کشور به خاک امریکا تهدید کرده است.دولت امریکا در ابتدا چین را به اعمال تعرفه سرسام‌آور 25 درصدی و سپس به تعرفه‌های 20 درصدی تهدید کرد و در نهایت دونالد ترامپ در ماه‌های گذشته بحث اعمال تعرفه 10 درصدی را مطرح کرد که می‌تواند به صورت گسترده قیمت اجناس چینی که در خاک امریکا به فروش می‌روند را افزایش داده و مشکلات گسترده‌ای را برای هر دو طرف تجار چینی و امریکایی ایجاد خواهد کرد.با این حال ساعتی پیش تلویزیون دولتی چین در اطلاعیه‌ای به نقل از مقالامات این کشور اعلام کرد که با برقراری تماس تلفنی عصر امروز بین مقامات تجاری چین و امریکا، دولت ایالات متحده با تعویق زمان اعمال تعرفه واردات مازاد بر مبالغ قبلی روی 300 میلیارد دلار از کالاهای چینی از روز 10 شهریور ماه به 24 آذر ماه موافقت کرده است.به گزارش شبکه تلویزیونی CCTV چین به نقل از CNBC، این تصمیم در پی تماس تلفنی یکی از اعضای مهم دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم، معاون نخست‌وزیر و مسئول طرف چینی در مذاکرات فی مابین، با رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین وزیر خزانه داری این کشور، اتخاذ شده است.لازم به ذکر است این تماس تلفنی به درخواست طرف آمریکایی برقرار شده و قرار است برای ادامه مذاکرات تماس مشابهی نیز در هفته آینده بین دو طرف صورت گیرد.البته شاید این مُسکن موقت نتواند علاج واقعه باشد چرا که بسیاری از شرکت‌ها محصولات خود را طی چند ماه آینده برای یک سال قیمت‌گذاری خواهند کرد.از مهمترین این شرکت‌ها می‌توانیم به اپل اشاره کنیم که قرار است تا یک ماه آینده گوشی‌های سری جدید آیفون را معرفی کند و اگر فرض را بر تعرفه فعلی داشته باشیم قیمت بسیار کمتر از مقادیری خواهد بود که اپل با اعمال تعرفه‌های جدید برآورد کرده است.البته اگر مطالب قبلی ما را خوانده باشید در این خصوص به بررسی راهکارهای اپل برای رویارویی با تعرفه‌های جدید پرداختیم ولی اینکه در نهایت چه استراتژی برای قیمت‌گذاری محصولات انتخاب شد، هنوز مجهول و سراسر ابهام است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *