گزارش‌های موسسه IDC به کاهش چشمگیر فروش گوشی‌های هوشمند در خاورمیانه اشاره دارد

به تازگی موسسه IDC گزارشی منتشر کرده است که بر اساس آن در سه ماهه ابتدایی سال 2019 در بازار کشورهای اروپایی، آفریقا و خاورمیانه نزدیک به 87.5 میلیون دستگاه گوشی موبایل عرضه شده است که این میزان نسبت به سه ماهه ابتدایی سال 2018 نزدیک به 3.3 درصد کاهش داشته است.در این بین شاهد رشد 66.1 درصدی فروش گوشی‌های هواوی نسبت به سال گذشته هستیم و همچنین شرکت شیائومی نیز به رشد 33.3 درصدی دست یافته است. اما در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی اکثر شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند کاهش عرضه محصولات را در بازار تجربه کردند که در این نام HDM با کاهش عرضه 32.6 درصدی و اپل با کاهش عرضه 22.73 درصدی می‌درخشد.سامسونگ در این بازه زمانی کاهش عرضه 6.82 درصدی را تجربه کرده است اما همچنان با در اختیار داشتن 29.47 درصد از سهم فروش بازار در جایگاه اول قرار دارد؛ پس از سامسونگ شرکت‌های هواوی با 25.39 درصد و اپل با 14.74 درصد جایگاه دوم و سوم را در بازار موبایل کسب کرده‌اند. بر اساس آمار‌های منتشر شده، اپل بدترین نتایج فروش را در 5 سال اخیر کسب کرده است و با توجه به این که نسخه‌های جدید آیفون تا سه ماهه سوم سال جاری به بازار عرضه نخواهند شد، در ماه‌های آینده هم شاهد شرایط فروش مشابهی برای اپل خواهیم بود.تحلیلگران موسسه IDC معتقدند که اکثر کاربران اپل در چین و کشورهای خاورمیانه‌ای تمایلی به خرید آیفون‌های جدید ندارند و استفاده از نسخه‌های قدیمی را ترجیح می‌دهند، به همین دلیل فروش گوشی‌های آیفون به شکل چشم‌گیری در این مناطق کاهش داشته است. در این بین بازار خاورمیانه با افت ۱۸.۸ درصدی نسبت به سال قبل بیشترین کاهش را در بازار موبایل تجربه کرده است و بدون شک رکود اقتصادی ایران در آن بی تاثیر نبوده است؛ در این بین بازار فروش گوشی‌های هوشمند در آفریقا حدود 6 درصد رشد داشته و در کشورهای اروپایی تغییر چندانی نداشته است. در نهایت گزارش‌های موسسه IDC وضعیت وخیم اپل را نسبت به سایر رقبا در بازار جهانی به تصویر می‌کشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *